mandag den 16. februar 2015

Jungle

Khao Sok national park er et stort område med tropisk regnskov og en stor sø omgivet af kalkstensklipper. Vi havde booket på 'rock and tree house', hvorfra vi tog på nogle forskellige ture. Det er et resort, som vil lave luksus i junglen, men det er ikke lykkes særlig godt! Det mere simple havde været bedre, og så var det dårligt organiseret (i forhold til hvad vi ellers har oplevet i Thailand). Den ene tur var en kajak tur og den anden skulle være ind i junglen med guide, troede vi...men vi gik på en stor bred sti til et vandfald og tilbage igen! Vi mødte mange, som bare gik turen selv, og guiden havde ovenikøbet travlt! Da blev jeg godt gammeldags sur og brokkede mig til hotellet (som havde arrangeret turen) og forklarede dem hvad vi forstod ved en jungle tur. Det resulterede i en gratis frokost og nedsat pris på næste tur:-) efter de to første dage i national parken var vi lidt skuffede og havde forventet mere på baggrund, hvad vi havde læst om stedet. Men så tog vi på en tur til søen og overnattede i nogle meget primitive bambushytter på vandet. Det var fantastisk og SÅ smukt... vi kom til 'rigtig' jungle. Vi troede turen var overnatning og måltider, men dagene var planlagt med både vandreture og bådture langs bredden sen aften i mørke med lygter og tidlig morgen på udkik efter dyr. Een af turene var en time gennem en grotte med STORE edderkopper, mange flagermuse og en slange. Pyha det var grænseoverskridende især for Selma men vi klarede det:-) til sidst skulle vi svømme inde i grotten og nærmest kravle igennem. Turen var ikke blevet sikkerhedsgodkendt i Europa! Vi så også aber, en varan, tukaner m.m. Hotellet havde lige glemt at fortælle os om programmet, men det var jo bare en bonus at se så meget. Den sidste nat inden vi tog til Bangkok, overnattende vi en dejlig bungalow endnu engang omgivet af smuk natur.